سرنوشت صنعت ارتباطات با هوش مصنوعی گره خورده است

     تاریخ آخرین ویرایش :   9 بهمن 1397       31 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نحوه ارتباطات در آینده نزدیک چگونه خواهد بود؟ غول‌های صنعت مخابرات در کنفرانس موسوم به Capacity Europe«افزایش ظرفیت اروپا» در لندن از جدیدترین گامهای این حوزه رونمایی کردند.

صنعت مخابرات برای برداشتن گامی بزرگ به‌ جلو آماده است. با توجه به افزایش تقاضا برای خدمات داده، انتظار می‌رود بازار مخابرات و ارتباطات همچنان گسترش یابد. ارتباطات امن‌تر و سریع‌تر، اینترنت اشیاء و ذخیره سازی داده‌ها در موفقیت شرکت‌های تجاری در این حوزه و زندگی روزمره کاربران نقش اساسی دارد.

«هوش مصنوعی دیگر در حد حرف نیست»

استانداردها و عملکردهای مربوط به صنایع مخابرات و ارتباطات قرار است طی چند سال آینده بهبود یایند. ظهورنسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه فرصتهای جدیدی را برای تحولات این حوزه فراهم کرده است. اما با وجود پیچیدگی‌های مربوط فناوری‌های نوین ارتباطی نیاز به امنیت بیشتر وجود دارد.

از نظر ونسا باربه، یکی از مسئولان نمایشگاه «افزایش ظرفیت اروپا» هوش مصنوعی در این زمینه نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد. وی می‌گوید: «تلاش می‌کنیم بفهمیم بازار به کدام سو پیش می‌رود. از نظر ما هوش مصنوعی در حد حرف نیست. به زودی در صحنه ظاهر می شود. هم اکنون در حوزه چند صنعت مختلف به خصوص در حوزه امور پولی و مالی کاربرد عملی و تجاری پیدا کرده است.»

جوزپه والنتینو، نائب رئیس شرکت چند ملیتی موسوم به «اسپارکل»‌ Sparkle که یکی از پیشگامان خدمات مخابراتی در جهان است، در این باره می‌گوید:‌ «تکامل فناوری و پدید آمدن امکاناتی مثل نسل پنجم شبکه تلفن همراه و اینترنت اشیا نیاز به ابزارهای هوشمند را از نظر عملکرد شبکه بیشتر و مهم‌تر می‌کند. چون روز به روز از ماشین‌های پیچیده‌تری استفاده خواهیم کرد. بنابراین همچنان زیرساخت‌های بزرگی مثل مراکز بزرگ داده‌ها که بیشتر پردازش اطلاعات در آنها صورت می‌گیرد سر جایشان خواهند ماند، اما نیاز به ابزارهای هوشمندی خواهیم داشت که از این زیرساخت دور و در نزدیکی حاشیه‌های شبکه هستند.»

مطالب پیشنهادی  درمان سرطان با استفاده از تحقیقات اندام‌واره‌ها در فضا

نسل پنجم شبکه‌های سیار به فیبر نوری متکی است. به این معنی است سرعتش ۱۰ برابر نسل قبلی است و داده‌های بیشتری را در زمان کوتاه‌تری منتقل می‌کند. با این حال مدیریت چنین اکوسیستم پیچیده‌ای نیاز به توان محاسباتی بالاتر و ظرفیت بیشتری برای ذخیره‌کردن داده‌ها دارد.

فناوری زنجیره بلوکی که اغلب به صورت ابزاری برای تراکنش‌های مطمئن پولی به کار برده می‌شود و در آغاز برای عملیات مربوط به پول‌های دیجیتال اختراع شد، اکنون کاربردهای بالقوه دیگر مثلا در زمینه‌ حفاظت از داده‌ها پیدا کرده است.

کوین واشون، مدیر شرکت MEF می‌گوید: «زنجیره بلوکی نقش مهمی در تعامل بین شرکتها، به‌ویژه برای همکاری و انجام معاملات میان شرکتهای مخابراتی دارد و فناوری جدیدی است که تراکنش را در فضای مخابرات تسهیل می‌کند.»

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

مدیر دیروز سامسونگ، مدیر امروز اپل

س بهمن 9 , 1397
توسعه باتری اپل
//

شاید برای شما جالب باشد