اتومبیل خودران، بازیگر اصلی نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس

     تاریخ آخرین ویرایش :   11 بهمن 1397       16 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تا چند سال دیگر ناوگانی از خودروهای خودران راهی جاده ها و خیابانهای ما می شوند. این پیام ضمنی خودروسازان بزرگ در نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی (Consumer Electronics Show) یا CES در لاس وگاس است. تحلیلگران معتقدند از سال ۲۰۲۰، اتومبیلهای خودران واقعیت موجود بازار خواهند بود.

گلن دیووس، کارشناس یک موسسه ایمنی الکترونیک با اشاره به امتیاز این گونه خودروها می گوید: «با توجه به افزایش استفاده از خودرو و رانندگی، ایمنی اولین امتیاز است. این خودرو به اطراف دید کامل دارد، خسته و یا حواس پرت نمی شود. نکته دیگر آسایش بیشتر است. با معرفی و همچنین شناخت بیشتر این فناوری گرایش مردم به آن شتاب می گیرد و خواهان آن می شوند.»

تیم استیونس، سردبیر «رود شو» (Roadshow)، مجله کارشناسی خودرو می گوید: «درست است که فناوری خودران هنوز موضوع مهمی است ولی ما مرحله عرضه این فhttp://www.radiozamaneh.info/ناوری را پشت سر گذاشته ایم. حال تمرکز روی داخل اتومبیل است و می بینیم بی ام دبلیو و تویوتا طراحی کاملا جدیدی از درون خودرو نشان می دهند. واقعیت این است وقتی رانندگی نمی کنید وقت بیشتری برای سرگرمی و یا کار در اختیار دارید.»

مطالب پیشنهادی  محافظت از اطلاعات شخصی در موبایل

تحلیلگر یک موسسه پژوهشی خودرو به نام « آی اچ اس اتوماتیو» (IHS Automotive ) می گوید مسئله اصلی ارائه کالا در چند سال آینده است. در حالی که پیشتر پژوهش و تحقیق بود حال توسعه و کاربست فناوری جدی شده است. تحلیگران این موسسه پیش بینی می کنند که تا سال ۲۰۳۵، (۱۸ سال دیگر) ۲۱ میلیون خودروی خودران در بازار جهان فروخته خواهد شد. بهره برداری از این اتومبیلها در آمریکا از سال ۲۰۲۰ شروع می شود.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

دولت الکترونیک و مشکلات پیش رو

پ بهمن 11 , 1397
توسعه دولت الکترونیک در ایران
//

شاید برای شما جالب باشد