هوآوی میت 20 پرو سمفونی ناتمام شوبرت را کامل می‌کند

     تاریخ آخرین ویرایش :   13 بهمن 1397       38 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

هوش مصنوعی (AI) کم‌کم دارد جایگاه مستحکمی در دنیای تکنولوژی پیدا می‌کند. این فناوری با کمک یادگیری ماشینی و انجام خودکار کارها در حال آغاز کردن عصر جدیدی از زندگی بشری است. هوش مصنوعی معیارهای گوناگونی دارد که همگی به صورت همزمان عمل می‌کنند. این فناوری از تکنیک‌هایی مثل یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی سعی می‌کند تا از تجارب خود درس‌های جدید بیاموزد. AI تقریبا از سال گذشته وارد دنیای تلفن‌های هوشمند شد و هوآوی میت ۲۰ پرو هم به لطف پردازنده عصبی Kirin 980 به استفاده از قابلیت‌های این فناوری روی آورد.
حالا امروز شرکت هوآوی ویدیویی درباره سمفونی ناتمام شوبرت منتشر کرده که این آهنگساز بزرگ کار نوشتن آن را در سال ۱۸۲۲ و به عنوان بخشی از سمفونی شماره ۸ خود آغاز کرده بود. این سمفونی ناتمام ماند و شوبرت آن را نیمه‌کاره رها کرد. اما حالا بعد از حدود دو قرن، هوآوی تصمیم گرفته با کمک هوش مصنوعی میت ۲۰ پرو آن را کامل کند.
این شرکت با استفاده از پردازنده عصبی گوشی مذکور به تحلیل طنین، زیروبمی و ارزیابی حرکات موجود در این سمفونی پرداخته تا موومان‌های (قطعات) باقی‌مانده آن را تکمیل کند. و حالا هوآوی موفق به ساخت موومان‌های سه و چهار این سمفونی شده و آماده است تا آن‌ها را در تاریخ ۴ فوریه منتشر کند. این سمفونی به صورت زنده در سالن کداگن لندن اجرا خواهد شد.
این ملودی پس از ساخته شدن به وسیله هوش مصنوعی میت ۲۰ پرو در اختیار آهنگساز برنده جایزه امی، لوکاس کانتور، قرار داده شد تا او قطعات مذکور را به صورت ارکسترال درآورد. او گفت: «نقش من این بود که از ایده‌های خوب AI استفاده کنم و آن‌ها را در شکاف‌های موجود قرار دهم تا مطمئن شوم که خروجی کار برای نواخته شدن توسط ارکستر سمفونی آماده باشد. نتیجه همکاری با این هوش مصنوعی نشان می‌دهد که تکنولوژی می‌تواند قابلیت‌های شگفت‌انگیز، قابل ملاحظه و مثبتی را در اختیار ما قرار داده و تاثیر مناسبی بر فرهنگ مدرن ما داشته باشد.»
این غول بزرگ چینی تیزر کوتاهی از این رویداد منتشر کرده که با تماشای آن می‌توانید نگاه کوتاهی به اتفاقات مراسم چهارم فوریه در لندن داشته باشید.

مطالب پیشنهادی  ویژگی "Satellite SOS"  در آیفون چگونه کار می کند

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

معرفی میان رده Galaxy M10

ش بهمن 13 , 1397
Galaxy M10
//

شاید برای شما جالب باشد