کمیسیون تلفیق به آزادسازی باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ رای نداد

     تاریخ آخرین ویرایش :   16 بهمن 1397       14 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کمیسیون تلفیق مصوبه کمیسیون صنایع در خصوص آزاد سازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار سازمان صدا و سیما است را رد کرد.

آزادسازی باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ قرار بود صرف توسعه زیرساخت‌های اینترنتی کشور شود. باندهای فرکانسی جزو منابع ملی به شمار می‌آید که هم‌اکنون باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰  در اختیار سازمان صدا و سیما قرار داد.
باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ بهترین گزینه برای توسعه اینترنت ثابت و همراه است، استفاده از این باندهای فرکانسی هزینه‌های اپراتورها را برای توسعه شبکه به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و نتیجه، کاهش قیمت تمام شده اینترنت و افزایش کیفیت آن است.
طی سال‌های گذشته وزارت ارتباطات بارها برای آزاد سازی این باندهای فرکانسی با سازمان صدا و سیما مذاکره کرده تا بتواند آنان را در اختیار اپراتورها قرار دهد اما تا کنون این مذاکرات به نتیجه نرسیده‌اند.
وزیرارتباطات بارها اعلام کرده است استفاده بهینه ازباندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ صرفه‌جویی گسترده در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نیز قدرت خلق ثروت چند هزار میلیاردی را خواهد داشت.
همچنین از  مصوبه دیگر کمیسیون صنایع برای اختصاص ردیف‌بودجه جداگانه با اعتبار هزار میلیارد تومانی برای توسعه دولت الکترونیکی نیز از سوی کمیسیون تلفیق رد شد. وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌زمان با ارائه بودجه به مجلس شورای اسلامی در توئیتی به اختصاص نیافتن ردیف بودجه خاص برای دولت الکترونیکی انتقاد کرده بود او در توئیت خود به تاکید تمامی مسئولان نظام و شخص رئیس جمهور به توسعه دولت الکترونیکی اشاره کرد‌.
مطالب پیشنهادی  سوءاستفاده از هوش مصنوعی در انتخابات پارلمانی اروپا

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

طعم جدیدترین فناوری‌های روز با Huawei nova 4

س بهمن 16 , 1397
//

شاید برای شما جالب باشد