پایان کار برای تراشه‌های ایتانیوم اینتل

     تاریخ آخرین ویرایش :   25 بهمن 1397       49 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زوال آرام و طولانی‌مدت پردازنده‌های سروری ایتانیوم کمپانی اینتل، در نهایت در سال 2021 به سرانجام خود می‌رسد که البته این امر برای این تراشه‌های نه‌چندان محبوب که روند مرگ آن‌ها از 8 سال قبل آغاز شده بود چندان غیرقابل‌پیش‌بینی نبود.

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، اعلانی که هفته گذشته به فروشندگان ارسال شد، حاکی از آن بود که آخرین سری سفارش‌های پردازنده‌های سری ایتانیوم 9700 در تاریخ 30 ژانویه سال 2020 میلادی دریافت خواهد شد و عرضه آن‌ها نیز برای 18 ماه بعد و در تاریخ 29 جولای سال 2021 برنامه‌ریزی شده است.
به‌ این‌ ترتیب پردازنده‌های ایتانیوم 9720، 9740، 9750 و 9760 به پایان خود نزدیک می‌شوند و البته حافظه‌های اینتل C112 و C114 این کمپانی نیز کماکان به همان سرنوشت دچار خواهند شد.
این کمپانی در این اعلان نوشته است که: «تقاضای بازار برای محصولات فهرست بندی شده به سمت دیگر محصولات اینتل متمرکز شده است.»
البته اقدام برای پایان دادن به خط تولید این تراشه‌ها توسط اینتل بسیار زمان‌بر شده است زیرا تراشه‌های معماری x86 پردازنده‌های Xeon این کمپانی نه‌تنها بخش اعظمی از بودجه بازاریابی سرور اینتل را به خود اختصاص داده‌اند بلکه فروش خیلی خوبی هم داشته‌اند.

مطالب پیشنهادی  پیشرفت هوش مصنوعی

در حقیقت ایتانیوم در مدت حضورش در بازار دارای پشتیبانی تمام عمر بوده است.
با تغییر قرن، ترکیب‌‌های جدیدی موفق به کسب ساختار برتر در بازار شده‌‌ و توانستند تا تغییراتی بزرگ در این بازار ایجاد کنند.
این تغییرات بر روی عملکرد پردازنده‌های شناخته‌ شده نیز تاثیر گذاشته بود و برای مثال وقتی که در سال 2008 شرکت مایکروسافت به پشتیبانی از این تراشه‌ها پایان داد، شرکت اوراکل به عنوان تنها بازمانده بزرگ مصرف کننده ایتانیوم مطرح بود و همین امر به تدریج به پایان کار این سری منتهی شد.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

طراحی اکسپریا XA3 و XA3 Ultra در رندرهای جدید فاش شد!

پ بهمن 25 , 1397
xperia XA3
//

شاید برای شما جالب باشد