اسنپ دراگون X55 برای اتصال تلفن همراه به شبکه‌های 5G عرضه شد

     تاریخ آخرین ویرایش :   7 اسفند 1397       21 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کوالکام به‌تازگی از نسل جدید مودم 5G خود به نام اسنپ دراگون X55 پرده‌برداری کرده است و با این اقدام خود گسترش فناوری 5G را تا سال 2020 میلادی وعده می‌دهد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، اسنپ دراگون X55 نسبت به نسخه‌های قبلی خود به‌روزرسانی‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهد که یکی از آنها پشتیبانی برای باندهای امواج میلی‌متری sub-6 GHz و 5G New Radio است.

این تراشه همچنین برای اجرای شبکه‌های 5G مستقل طراحی شده است که ساخت دستگاه‌هایی که تنها با 5G کار می‌کنند را ممکن می‌کند و از استقرار شبکه‌ای غیرمستقلی که استفاده همزمان از فناوری‌های 4G و 5G را در تلفن‌های همراه هوشمند ممکن می‌کنند، نیز پشتیبانی می‌نماید.
همچنین پشتیبانی برای به اشتراک‌گذاری طیف پویا در این تراشه ممکن شده است که به اپراتورهای شبکه تلفن همراه اجازه می‌دهد تا با استفاده از طیف 4G  موجود به ارائه سرویس‌های 4G و 5G بپردازند.
علاوه بر این، تراشه اسنپ دراگون X55 با ماژول آنتن امواج میلی‌متری QTM525 5G کوالکام که برای قرار دادن آنتن‌های 5G در تلفن‌های همراه نازک و فشرده استفاده می‌شود، همگام خواهد شد.

گفتنی است کوالکام این روزها ابزار 5G محور زیادی در دست دارد که با عرضه 5G در سال جاری قدرت دانلود 7Gbps و آپلود 3Gbps را به کاربران عرضه می‌کند.
این امر به معنای ارائه استریم محتوای بهتر، بازی‌های آنلاین و قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی و موارد دیگری است که تا امروز ممکن نشده بود.

مطالب پیشنهادی  ویژگی های IOS 18 و زمان عرضه آن به بازار

البته باید در نظر داشت که اسنپ دراگون X55 تا اواخر سال 2019 میلادی به همراه‌های هوشمند راه نخواهد یافت و این امر به معنای آن است که تلفن‌های همراه هوشمند 5G تا قبل از این تاریخ با ترکیبی از تراشه اسنپ دراگون 855 و مودم اسنپ دراگون X50 به بازار عرضه خواهند شد.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

رونمایی از گوشی تاشوی هوآوی میت ایکس با فناوری 5G

س اسفند 7 , 1397
گوشی تاشو
//

شاید برای شما جالب باشد