وایمو صدرنشین گزارش رده‌بندی خودرانها؛ اپل در انتهای جدول

     تاریخ آخرین ویرایش :   11 اسفند 1397       6 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایتنا – تا اینجای کار که دو ماه از سال جدید گذشته است، تنها چهار گزارش تصادف منتشر شده که تقریبا همه‌شان در زمانی رخ داده‌اند که خودرو در حالت دستی (manual) بوده است

پروژه خودروی خودران اپل حال و روز خوشی ندارد. در ماه گذشته بیش از 200 کارمند این تیم به دیگر بخش‌های یادگیری ماشین فرستاده شدند. بعدا در گزارش چند روز اخیر، اپل در قعر جدول 62 شرکتی قرار گرفت که مجوز تست خودرانها را در کالیفرنیا کسب کرده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، California DMV گزارش سالانه خروج از مشارکت را منتشر کرد که نشان می‌دهد خودروهای خودران با چه تناوبی ناچار به بازگشت به رانندگی دستی و تحت کنترل انسان می‌شوند.
معیار این گزارش خروج از مشارکت (disengagements) به ازاء هزار مایل یا تعداد مایل به ازاء هر خروج از مشارکت است.

وایمو، که تحت مالکیت آلفابت(شرکت مادر گوگل) است، در این رده‌بندی بهترین جایگاه را از آن خود نمود. اپل اما بدترین.

وایمو با تنها .09 خروج از مشارکت در هر 1000 مایل در صدر قرار گرفت. به بیانی دیگر، خودروهای خودران آن قادر بوده‌اند تا 11017 مایل را بدون نیاز به مداخله انسان طی کنند.
این عدد دو برابر مسافت قابل پیمایش توسط شرکت Cruise (متعلق به جنرال موتورز) است که 5205 مایل به ازاء هر خروج از مشارکت را به ثبت رسانده است.

وایمو اخیرا با افتخار به کاهش نرخ خود نسبت به پارسال و افزایش حدود 100 درصدی مایل پیموده شده تا زمان خروج از مشارکت اشاره کرده است(این عدد پارسال 5595 مایل بود).

مطالب پیشنهادی  انرژی هوش مصنوعی از چه منابعی تامین خواهد شد.

تیم این شرکت نوشت: «خروج از مشارکت در این موارد در واقع چیز خوبی است چرا که به معنای کشف ایرادی در قابلیتهای خودروهای ما هستند.»

پس از آن نوبت به اپل می‌رسد. نرخ خروج از مشارکت آن 871 به ازاء هر 1000 مایل است. این به معنای آن است که به ازاء هر 1.1 مایل نیاز به خروج از حالت خودران پیش آمده است.

مدیر ارشد مهندسی سیستم‌های خودران در اپل، در نامه‌ای در ماه دسامبر به DMV، نوشت: «رویکرد اپل به خروج از مشارکت محافظه‌کارانه است، زیرا سیستم ما هنوز برای عملکرد در تمام شرایط و وضعیت‌ها طراحی نشده است.»

اپل گفته است که از ماه ژوئیه (تیر ماه)، 72 خودروی مجاز شده آن 56135 مایل را طی نموده‌اند.
بین آوریل 2017 تا ژوئن 2018 این تنها به 24604 مایل رسید. اپل در حال آزمایش ناوگانی از خودروهای لکسوس RX 450h اصلاح شده در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو است.

تا اینجای کار که دو ماه از سال جدید گذشته است، تنها چهار گزارش تصادف منتشر شده که تقریبا همه‌شان در زمانی رخ داده‌اند که خودرو در حالت دستی (manual) بوده است: یک مورد برای وایمو، دو مورد برای کروز، و یک مورد برای آئورورا.
اپل به اندازه کروز و وامیو رانندگی نداشته، ولی خودروهایش دو بار تصادف کرده‌اند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

سفر به فراسوی مرزهای طراحی معماری با فناوری‌های نوین

ش اسفند 11 , 1397
//

شاید برای شما جالب باشد