گلکسی اس 10 به اینترنت 5G متصل شد!

     تاریخ آخرین ویرایش :   28 اسفند 1397       13 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایتنا – بزرگترین شرکت مخابراتی در کره جنوبی اعلام کرد که گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ سامسونگ موفق شد به اینترنت 5G با سرعت ۲.۶ گیگابایت متصل شود.
گلکسی اس 10 به اینترنت 5G متصل شد!

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی در گرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت 5G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نسل پنجم شبکه اینترنت و تلفن همراه، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.
از ماه‌ها پیش اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر تلاش شرکت‌های تولیدکننده موبایل در جهان برای عرضه یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری شبکه اینترنت همراه 5G منتشر می‌شود و این نوید را به کاربران و علاقمندان به تکنولوژی‌های روز دنیا می‌دهد تا بتوانند با بهره‌گیری از آن، وسعت دریافت، انتقال و دانلود داده‌های موردنظر خود از طریق اینترنت را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بر اساس وب سایت phonearena، حالا گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ که به گفته سامسونگ، مجهز به فناوری پشتیبانی از شبکه اینترنت پرسرعت 5G است، بر اساس گزارشی که شرکت SK Telecom به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی در کره جنوبی منتشر کرده است، موفق شده است به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G با سرعت ۲.۶ گیگابایت متصل شود و بدین ترتیب به کاربرانش این امکان را بدهد تا از خدمات و سرویس‌های اینترنت پرسرعت این شبکه بهره مند شوند و کارهای موردنیاز خود را انجام دهند.

مطالب پیشنهادی  ویژگی های IOS 18 و زمان عرضه آن به بازار

این شرکت مخابراتی همچنین در گزارش خود اعلام کرده است که تنها در عرض ۱۰ ثانیه یک فیلم و محتوای سنگین با حجم ۱۰ گیگابایت را می‌توان با بهره گیری از گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ دانلود و سپس مشاهده کرد.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینتو غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

رگولاتوری مجوز راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی به پیام رسان آی‌گپ داد

د اسفند 27 , 1397
مجوز راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی
//

شاید برای شما جالب باشد