آیا ناسا واقعاً می‌تواند در سال ۲۰۲۴ فضانورد به ماه اعزام کند؟

     تاریخ آخرین ویرایش :   23 خرداد 1398       9 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارشناسان می‌گویند ناسا احتمالاً خواهد توانست فضانوردان را مطابق با برنامه زمان‌بندی جسورانه دولت ترامپ، به موقع به کره ماه اعزام کند؛ هر چند که این کار ساده‌ای نخواهد بود.

به گزارش ایتنا به نقل از space، روز سه‌شنبه هفته گذشته مایک پینس(معاون رئیس جمهور ایالات متحده)، به ناسا دستور داد تا سال ۲۰۲۴، فضانوردان را بر کره ماه فرود آورد؛ و این یعنی یعنی چهار سال زودتر از آنچه که پیش‌تر برنامه‌ریزی شده بود.
جیم بریدنستین(مدیر ناسا) نیز با اطمینان گفت که «این هدف قابل دستیابی است.»

قابل توجه اینکه شرکت هوافضای لاکهید مارتین هم که پیمانکار اصلی فضاپیمای اوریون است، چنین اعتقادی داشت.
برای مثال، نمایندگان لاکهید گفتند که این شرکت می‌تواند با ارتقای فناوری‌هایی که برای اوریون مورد استفاده قرار گرفتند، کار ساخت فضاپیمای دارای سرنشین برای فرود روی ماه را سریع انجام دهد.
به گفته آنها این فضاپیما می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ بر سطح ماه بنشیند به شرط آنکه از ایستگاه فضایی گیت‌وی که قرار است ناسا در سال ۲۰۲۲ آن را بسازد و به دور ماه بگردد، به ماه اعزام شود.

همچنین جان لاگسون(متخصص در امر سیاست‌گذاری فضایی و استاد بازنشسته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه جورج واشنگتن) در این خصوص گفت: «این کار بدون برنامه‌ریزی صورت نگرفته است. افراد در شورای فضایی، آدم‌های خیلی باهوشی هستند و امکان ندارد تاریخی را اعلام کنند که احساس کنند اتمام کار در آن زمان غیرممکن است.»
لاگسون تأکید کرد که اصرار بر سر این برنامه “جاه‌طلبانه”، نیازمند کوشش‌های هماهنگ میان ناسا، کاخ سفید و اداره مدیریت و بودجه ایالات متحده است.

مطالب پیشنهادی  روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد

برایان ویدن(مدیر برنامه‌ریزی در سازمان غیرانتفاعی «بنیاد جهان امن») نیز گفت: «من فکر می‌کنم این کار امکان‌پذیر است.»
آقای ویدن گفت: «البته شاخه‌های اجرایی و حقوقی باید طوری با یکدیگر هماهنگ شوند که این اتفاق در سال ۲۰۲۴ رقم بخورد. در این میان، ناسا می‌تواند به راهبرد اکتشاف در فضای ماوراء (فضای ژرف) نیز پایبند باقی بماند.»

آقای ویدن در پایان افزود: «اگر هدف این است که تا سال ۲۰۲۴ فضانوردان بر کره ماه فرود آیند، در این صورت برای انجام آزمایش‌های لازم، زمان زیادی در اختیار نداریم. البته این که این مسأله از خطر و ریسک بالایی برخوردار است، خود موضوع یک مباحثه خیلی داغ است.»

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

مشخصات جذاب اندروید 10Q

چ اردیبهشت 18 , 1398
مشخصات جذاب اندروید 10Q
//

شاید برای شما جالب باشد