ربات دوپای فورد را ببینید که قدم‌زنان بسته‌ها را دم در خانه‌تان می‌آورد + ویدئو

     تاریخ آخرین ویرایش :   23 خرداد 1398       12 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

فورد قصد دارد از دیجیت برای حمل بسته‌هایی تا حداکثر 40 پوند (حدود 18 کیلوگرم)، در زمانی که هیچ انسانی برای گرفتن محموله‌ها از پشت کامیون یا ون برای کمک به او در دسترس نباشد، استفاده کند.

وقتی ون‌های پیک خودران نهایتا از راه برسند، تحویل گرفتن درب منزل بسته‌ها از این خودروها یک چالش خواهد بود. در اینجاست که همکاری فورد با دیجیت (یک ربات دوپای محصول Agility Robotics) مفید واقع می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، مشکل اصلی این است که تماشای یک ربات دوپا مانند دیجیت ممکن است دلهره‌انگیز و مشوش‌کننده به ویژه در زمانی که روی پاهای عجیب و غریبش شروع به حرکت می‎کند و خم می‌شود – یا وقتی که ،در پشت ون پیک، از حالت خم شده خود را راست می‌کند.

فورد قصد دارد از دیجیت برای حمل بسته‌هایی تا حداکثر 40 پوند (حدود 18 کیلوگرم)، در زمانی که هیچ انسانی برای گرفتن محموله‌ها از پشت کامیون یا ون برای کمک به او در دسترس نباشد، استفاده کند. دیجیت می‌تواند از پله‌ها بالا و پایین برود، مسیر خود را از جلوی موانع تغییر دهد، و حتی در صورتی که ضربه‌ای دریافت کند تعادل خود را حفظ کند. این انسان‌نما همچنین می‌تواند خود را از حالت دولا شده باز کند، به همین خاطر در پشت ون تحویل مرسوله تا می‌شود تا به محض رسیدن ون به مقصد آماده باز شدن و حمل بسته‌ها باشد.

دیجیت سنسورهای لیدار و چند دوربین دارد و همچنین می‌تواند به خودروی خودران نیز اتصال شبکه‌ای پیدا کند تا دیتا و اطلاعات از خودرو به این ربات ارسال شوند.

مطالب پیشنهادی  عملیات اکتشاف با هوش مصنوعی

شرکت Agility همچنان در حال تست دیجیت است، ولی پیشبنی می‌کند که تحویل این ربات در ابتدای سال 2020 شروع شود. طرحهای خودران فورد برای راه‌اندازی در سال 2021 برنامه‌ریزی شده‌اند.

در این ویدئو نگاهی به رفتار دیجیت می‌اندازیم.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

توسعه سه ایستگاه ماهواره‌ای با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت

ش خرداد 4 , 1398
ارتباطات ماهواره‌ای در بحران
//

شاید برای شما جالب باشد