توسعه سه ایستگاه ماهواره‌ای با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت

     تاریخ آخرین ویرایش :   30 تیر 1398       41 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سازمان فضایی ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت برای بهبود و گسترش زیرساخت‌های فضایی، سه ایستگاه ماهواره‌ای اسدآباد، بومهن و اصفهان را توسعه می‌دهند.

مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: پس از تجربه موفق برقراری ارتباطات ماهواره‌ای در بحران سیل‌های اخیر در کشور توسط سازمان فضایی ایران با همکاری شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای، این روند ادامه پیدا خواهد کرد و طبق توافقات به عمل آمده، شبکه ارتباطات ماهواره‌ای در ادارات کل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراکز استان‌ها به عنوان پشتیبان ارتباطات زمینی توسعه پیدا خواهد کرد.
ارتباطی پایدار
رئیس سازمان فضایی ایران افزود: این شبکه ارتباطات ماهواره‌ای در شرایط بحران و زمان بروز بلایای طبیعی، ارتباطاتی پایدار را برقرار خواهد ساخت.
براری خاطر نشان کرد: در تفاهمی دیگر، سازمان فضایی ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه زیرساخت‌های فضایی با هم همکاری خواهند داشت و ۳ ایستگاه ماهواره‌ای اسدآباد، بومهن و اصفهان در این طرح توسعه داده خواهند شد.
رویدادهای کارآفرینی سازمان فضایی
لازم به ذکر است، بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران، طی هماهنگی و توافقات به عمل آمده با سازمان فناوری اطلاعات، سازمان فضایی ایران ۵ رویداد کارآفرینی در حوزه‌های طراحی ماهواره‌های کوچک، منظومه‌های ماهواره‌ای، سنجش از دور، ناوبری و مخابرات ماهواره‌ای برگزار خواهد کرد.
شایان ذکر است این رویدادها در ۵ منطقه کشور و بر اساس ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های هر منطقه برگزار خواهد شد که متعاقباً اخبار تکمیلی اطلاع رسانی خواهد شد.
مطالب پیشنهادی  فناوری باتری سدیم‌ـ‌یونی

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

شکافی که اینترنت 5G به وجود آورد

د خرداد 20 , 1398
توسعه فناوری 5G
//

شاید برای شما جالب باشد