طرح تحول ديجيتال در شركت ملي پست اجرا شد

     تاریخ آخرین ویرایش :   5 تیر 1398       18 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرح تحول ديجيتال شرکت ملی پست ، ظرف یک هفته با اعلام سه فراخوان، همکاری گسترده با بخش خصوصی را کلید زد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست ، با اجرای طرح تحول دیجیتال در پست و تغییر رویکرد سنتی به سمت پلت فرمی شدن خدمات، بخش خصوصی به عنوان بازوی محرک صنعت پست، حضور موثرتری در حوزه خدمات پستی خواهد داشت.

براساس این گزارش، سیاست های اقتصادی دولت دوازدهم همواره بر فعال شدن بخش خصوصی و کاهش اقتصاد دولتی استوار است و طبق این سیاست،  شرکت ملی پست نیز نقشه راهی مبنی بر هموارسازی حضور شرکت های نوپا و دانش بنیان در حوزه خدمات پستی ترسیم کرده است.

این گزارش می افزاید: در این نقشه راه، پست سکوی پرقدرتی برای بخش خصوصی تحت عنوان سکوی تجارت الکترونیک پست یا ستاپ خواهد شد تا با استفاده از زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری پست، به ارائه خدمات الکترونیکی و لجستیکی بپردازند.

بر همین اساس،در هفته پایانی خردادماه، پست از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سامانه‌های دانشگاهی دعوت کرد با استفاده از وب‌سرویس‌‌های تولید بارکدپستی، استعلام نر‌خ و سایر زیرساخت‌های نرم‌افزاری این شرکت، در زمینه سامانه تحویل مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان با پست همکاری کنند.

در همین ارتباط این شرکت در فراخوانی دیگر، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیام رسان‌های سازمانی را دعوت به همکاری کرد.

به این منظور، این دسته از شرکت ها می توانند با همکاری پست و استفاده از زیرساخت های این شرکت، پیام رسان های سازمانی که ارتباطات میان کارکنان سازمان‌ها و مکاتبات آن‌ها را تسهیل می کند، تولید و به سازمان های دولتی و خصوصی متقاضی عرضه کنند.

مطالب پیشنهادی  قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا

ارائه خدمات الکترونیکی برخط (آنلاین) کدپستی و آدرس های مکان محور با استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه ملی جی نف (پايگاه نشاني استاندارد مكان محور) با همکاری شرکت های فعال بخش خصوصی یکی دیگر از اقدامات پست در راستای همکاری گسترده تر با بخش خصوصی و طرح تحول ديجيتال است.

این گزارش می افزاید، پست در این ارتباط با انتشار فراخوان دیگری از شرکت های بخش خصوصی در حوزه تولید نقشه های بومی دعوت به همکاری کرده است.

این همکاری در زمینه ارائه سرویس های مبتنی بر فناوری، توسعه و راه اندازی خدمات نوین، بازاریابی و بهره برداری از سامانه های برخط (وب سرویس) کدپستی و نشانی مکان محور خواهد بود.

شرکت ملی پست ضمن واگذاری نمایندگی به شرکت های برگزیده، بازاریابی و بهره­برداری از وب سرویس­های کدپستی و نشانی مکان محور (GNAF) را نیز توسعه خواهد داد.

این در حالی است که به گفته محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، این شرکت تا پایان سال جاری 70 عنوان فراخوان همکاری با کسب و کارها و شرکت های خصوصی منتشر خواهد کرد.

در همین رابطه در خصوص تجارت الکترونیک بیشتر بخوانید

منبع پست

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

سامانه هوشمند امداد و نجات و اطلاع رسانی هلال احمر

چ تیر 5 , 1398
//

شاید برای شما جالب باشد