ساخت مرورگر اندروید جدید توسط موزیلا

     تاریخ آخرین ویرایش :   9 تیر 1398       16 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایتنا- کمپانی موزیلا در گذشته چند مرورگر وب را برای سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده است و به نظر می‌رسد که تجربه این کار موجب شده است تا موزیلا بخواهد مرورگر جدیدی را برای این سیستم‌عامل عرضه کند.

کمپانی موزیلا در گذشته چند مرورگر وب را برای سیستم‌عامل اندروید عرضه کرده است و به نظر می‌رسد که تجربه این کار موجب شده است تا موزیلا بخواهد مرورگر جدیدی را برای این سیستم‌عامل عرضه کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ghacks، موزیلا در حال ساخت مرورگر جدیدی برای سیستم‌ عامل اندروید است و سؤالی که ممکن است به ذهن کاربران فعلی فایرفاکس برسد این است که چگونه عرضه مرورگر جدید فایرفاکس برای اندروید (با نام فعلی Firefox Preview) مرورگرهای فعلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

البته به غیر از فایرفاکس برای اندروید به‌عنوان مرورگر اصلی این کمپانی، فایرفاکس فوکوس و فایرفاکس لایت نیز برای اندروید عرضه‌شده‌اند که هرکدام کارایی ویژه‌ای دارند.
فایرفاکس فوکوس برای اندروید، مرورگری است که با بلاک کردن ردیابی‌های ویژه و انجام تبلیغات خودکار سعی در بهبود حریم خصوصی افراد داشته است و کاربران گزینه‌های آسانی برای پاک کردن داده‌های مرتبط وب گردی خوددارند.
فایرفاکس لایت نیز نسخه کم‌حجم مرورگر فایرفاکس است که تنها برای برخی از کشورها عرضه‌شده است.

زمانی که به صفحه فایرفاکس فوکوس برای پروژه اندروید در گیت هاب مراجعه می‌کنید، یاد داشت زیر را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد:

«توجه داشته باشید: توسعه این پروژه در حال حاضر اولویت اول ما نیست و بنابراین نمی‌توانیم بررسی به‌موقع یا تعاملات را در این رابطه تضمین کنیم. اگر می‌خواهید دریکی از پروژه‌های اندروید دیگر ما شرکت کنید، بررسی Android Components را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی  جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۵ فروردين

ما از علاقه و مشارکت شما نسبت به فوکوس قدردانی می‌کنیم و به دنبال کار کردن با شما روی پروژه‌های دیگر هستیم.
به‌ بیان‌ دیگر توسعه مرورگر فایرفاکس جدید برای اندروید در اولویت فایرفاکس قرار گرفته است و البته این احتمال وجود دارد که منابع این کمپانی پس از تکمیل این پروژه دوباره به سمت پروژه فوکوس سوق داده شوند.
همچنین این احتمال وجود دارد که با عرضه مرورگر جدید یاد شده، به این پروژه توجه زیادی نشود.»

 

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

طراحی نهایی آیفون ۱۱ را ببینید

ی تیر 9 , 1398
طراحی نهایی آیفون ۱۱
//

شاید برای شما جالب باشد