استخراج بیت کوین با موبایل

     تاریخ آخرین ویرایش :   30 تیر 1398       6 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معمولاً وقتی به استخراج ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند داشتن یک سخت‌افزار بسیار گران خواهد بود که ممکن است هزاران دلار قیمت داشته باشد. از گوشی موبایل هم می‌توان برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کرد اما خبر بد اینکه این روش خیلی به صرفه نیست.

استخراج بیت کوین با موبایل  و یا سایر ارزاهای دیجیتال جز سوال های علاقه مند به موضوع ارز دیجیتال می باشد در این نوشتار سعی به بررسی استخراج ارز دیجیتال از طریق موبایل خواهیم کرد.

معمولاً وقتی به استخراج ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند داشتن یک سخت‌افزار بسیار گران خواهد بود که ممکن است هزاران دلار قیمت داشته باشد. از گوشی موبایل هم می‌توان برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کرد اما خبر بد اینکه این روش خیلی به صرفه نیست.

پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها

متأسفانه برای آیفون و آیپد نرم‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال زیادی در دسترس نیست. البته، تعدادی «بازی ماینینگ» در فروشگاه اینترنتی اپل (اپ استور) موجود است. اما، به‌خوبی نسخه‌های اندرویدی نبوده و از امتیاز بالایی نیز برخوردار نیستند.

نرم افزارهای زیادی برای استخراج ارزهای دیجیتال برای سیستم عامل اندروید موجود هستند اما اخیر گوگل‌پلی تمام آن‌ها را حذف کرده است و فقط نرم افزار استخراج ارز دیجیتال الکترونیوم در گوگل‌پلی قابل نصب است. با این حال به جز الکترونیوم یک نمونه دیگر از نرم افزارهای استخراج با موبایل را در ادامه معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن DroidMiner BTC/LTC/DOGE Miner توانایی استخراج همه‌ی ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم sha-256 یا اسکریپت استفاده می‌کنند را دارد. قیمت دانلود این اپلیکیشن ۰.۹۹ دلار بوده و بالای ۱۰ هزار بار دانلود شده است. اما، نظراتی که در مورد این اپلیکیشن ثبت شده‌اند، خیلی مثبت نیستند. امتیاز متوسط آن حدود ۳ ستاره است. با توجه به نظرات ثبت‌شده، ماینرها با استفاده از دستگاه‌های سطح بالایی مانند تبلت، تنها می‌توانند حدود ۱ مگا هش تولید کنند. همچنین، افراد زیادی اظهار داشتند که این برنامه باطری دستگاه را خیلی زود خالی می‌کند.

مطالب پیشنهادی  کیفیت دوربین شیائومی 14 در تست DxOMark رد شد

استخراج الکترونیوم

نرم‌افزار الکترونیوم (Electroneum) ازنظر کاربران گزینه‌ی بهتری نسبت به برنامه‌ی قبلی بوده و امتیاز آن حدود ۳.۸ ستاره است. این اپلیکیشن تاکنون بیش از ۱ میلیون بار دانلود شده و دریافت آن هزینه‌ای برای شما در بر نخواهد داشت.

الکترونیوم درواقع اولین ارز دیجیتالی است که نرم‌افزار استخراج مخصوص به آن روی موبایل راه‌اندازی شده است. کاربران این برنامه اظهار داشتند که با استفاده از آن می‌توان حداکثر ۵۰ هش در ثانیه استخراج کرد. با این‌حال، نرخ هش این نرم‌افزار تا حدود ۳۰ هش در ثانیه می‌تواند کاهش پیدا کند. کاربران می‌توانند به‌طور مجازی از طریق این اپلیکیشن با استفاده از تلفن همراه خود به استخراج الکترونیوم بپردازند.

کاربران بی‌شماری با استفاده از این برنامه موفق به استخراج الکترونیوم شدند، اما از طرفی، همچنان عده‌ای از آن‌ها اظهار دارند که اگر بیش از ۱۰ الکترونیوم در حسابشان باشد، نمی‌توانند آن‌ها را به کیف پولشان انتقال دهند. از این‌رو، حساب افراد زیادی معلق مانده است. تیم توسعه‌دهنده از این اشکال نرم‌افزاری مطلع بوده و در تلاشند که این مشکل را رفع نمایند.

استخرهای استخراج معروفی مانند ماینرگیت هم نرم افزار استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل را ارائه داده‌اند اما چون گوگل‌پلی این نرم افزارها را حذف کرده است از معرفی آن‌ها معذوریم.

اگر می‌خواهید از تلفن همراهتان برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنید، باید از هزینه‌های احتمالی آن نیز آگاه باشید. اگرچه هزینه‌ی خرید تلفن همراه یا تبلت بسیار کمتر از خرید تجهیزات سخت‌افزاری استخراج است، اما عمل استخراج برق زیادی مصرف می‌کند و ممکن است دستگاهتان به‌سرعت خراب شود. تاکنون نتایجی مبنی بر به‌صرفه بودن میزان ارز دیجیتال استخراج‌شده در مدت طول عمر دستگاه نسبت به قیمت خرید آن دستگاه به دست نیامده است.

مطالب پیشنهادی  قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا

در نهایت، هزینه‌ی خرید بسته‌های اینترنتی همراه نیز یکی دیگر از هزینه‌های پیش رو است. با وجود آنکه می‌توان برای کاهش هزینه‌های مصرفی اینترنت همراه، تلفن‌های همراه را به اینترنت بی‌سیم خانگی متصل کرد، تلفن‌های همراه دیگر قابلیت جابه‌جا شدن را نخواهند داشت. زیرا در این صورت تلفن همراه برای استخراج ارز دیجیتال وابستگی زیادی به اینترنت Wi-Fi خواهد داشت.

در استخراج بیت کوین با موبایل هزینه‌ی مصرف انرژی نیز معیار مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود، زیرا دستگاه‌های مورداستفاده برای استخراج باید مرتباً شارژ شوند.

منبع : ارز دیجیتال

تجارت الکترونیک

 

 

 

 

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

مدیریت فناوری اطلاعات در کارشناسی ارشد

پ تیر 27 , 1398
مدیریت فناوری اطلاعات
//

شاید برای شما جالب باشد