تشخیص بیماری کلیه با هوش مصنوعی دیپ مایند

     تاریخ آخرین ویرایش :   17 مرداد 1398       45 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گروه دیپ مایند موفق به ساخت الگوریتمی‌شده است که می‌تواند آسیب حاد کلیه را از 48 ساعت قبل تشخیص بدهد و به‌این‌ترتیب از مرگ هزاران نفر جلوگیری خواهد شد

تشخیص بیماری کلیه با هوش مصنوعی دیپ مایند توسط الگوریتم های انجام می پذیرد  که می‌تواند آسیب حاد کلیه را از 48 ساعت قبل تشخیص بدهد و به‌این‌ترتیب از مرگ هزاران نفر جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، آسیب حاد کلید هرساله 500 هزار نفر در آمریکا و 100 هزار نفر در انگلستان را به دلیل عدم‌تشخیص به‌موقع قربانی خود می‌کند. بااین‌حال محققان به دنبال آن هستند که با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص بیماری کلیه با هوش مصنوعی این آمار را کاهش بدهند. کمپانی هوش مصنوعی دیپ مایند در همکاری با وزارت امور کهنه سربازان ایالات‌متحده آمریکا به دنبال ساخت الگوریتمی برای پیش‌بینی آسیب حاد کلید است. این محققان یافته‌های خود را در مجله Nature منتشر کردند.

یافته‌های جدید این گروه تحقیقانی نشان داد که این الگوریتم می‌تواند تا وجود آسیب حاد کلیه را از 48 ساعت قبل پیش‌بینی کند. این مدل در حال حاضر از بین 10 بیماری که نیازمند به دیالیز بودند، 9 تا را به‌درستی تشخیص داد. دیپ مایند همچنین دستیار هوشمندی به نام Streams را برای متخصصان بالینی ارائه کرده است. نتایج بررسی این دستیار نشان داد که متخصصان ساعت‌ها تلاش توانستند با استفاده از این نرم‌افزار تنها در ظرف 15 دقیقه موارد اورژانسی را تشخیص دهند و تنها 3.3 درصد از موارد از قلم افتاد.

مطالب پیشنهادی  پیشرفت هوش مصنوعی

این نرم‌افزار همچنین موجب کاهش هزینه‌های مراقبت از سلامت نیز شده است و در ترکیب با الگوریتم جدید تشخیص آسیب حاد کلیه توانسته است تشخیص این عارضه را در مراحل اولیه آن برای کاربر فراهم کند. دیپ مایند با استفاده از این ابزار امیدوار است که بتواند پزشکی را از مدل واکنشی به رویکرد مبتنی بر پیش‌گیری سوق بدهد. این هدف تنها به پیش‌بینی آسیب حاد کلیه منتهی نمی‌شود و قرار است تا به بیماری‌های قابل پیش‌گیری دیگری که سالانه میلیون‌ها نفر را از بین می‌برد نیز وارد شود. گروه دیپ مایند به دنبال آن است که این پروژه را به‌عنوان بخشی از برنامه جهانی Google Health پیش ببرد.

برای دریافت سایر اخبار مربوط به تکنولوژی اینجا را کلیک کنید

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

زمان عرضه آیفون 11 توسط اپل مشخص شد

پ مرداد 17 , 1398
زمان عرضه آیفون 11
//

شاید برای شما جالب باشد