کاربرد تکنولوژی نانو در تشخیص سرطان

     تاریخ آخرین ویرایش :   3 شهریور 1398       16 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تکنولوژی نانو چیست کاربرد آن در چه بخش های است ؟ در این ویدیو با کاربرد نانو در علم پزشکی بیشتر آشنا شوید

کاربرد تکنولوژی نانو در تشخیص سرطان  چیست ؟ نانو تکنولوژی، توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولي و اتمي و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر مي­شود. از همين تعريف ساده برمي­آيد که نانوتکنولوژي يک رشته جديد نيست، بلکه رويکردي جديد در تمام رشته هاست. براي نانوتکنولوژي کاربردهايي را در حوزه هاي مختلف از غذا، دارو، تشخيص پزشکي و بيوتکنولوژي تا الکترونيک، کامپيوتر، ارتباطات، حمل­و­نقل، انرژي، محيط زيست، مواد، هوافضا و امنيت ملي برشمرده اند.کاربردهاي وسيع اين عرصه به همراه پيامدهاي اجتماعي، سياسي و حقوقي آن، اين فن ­ آوري را به­عنوان يک زمينه فرا رشته­اي و فرابخش مطرح نموده است.

استفاده از اين فن­آوري در کليه علوم پزشکي، پتروشيمي، علوم مواد، صنايع دفاعي، الکترونيک، کامپوترهاي کوانتومي و غيره باعث شده که تحقيقات در زمينه نانو به­عنوان يک چالش اصلي علمي و صنعتي پيش روي جهانيان باشد. لذا محققين، اساتيد و صنعتگران ايراني نيز بايد در يک بسيج همگاني، جايگاه، موقعيت و وضعيت خويش را در خصوص اين موضوع مشخص نمايند و با يک برنامه­ ريزي علمي دقيق و کارشناسانه به حضوري فعال و حتي رقابتي سالم در اين جايگاه، عرض­اندام و ابراز وجود نمايند و براي چنين کاري طراحي يک برنامه منسجم، فراگير و همه جانبه اجتناب­ناپذير است.

اما در این ویدئو جاشا اسمیت به کاربرد تکنولوژی نانو در تشخیص سرطان می پردازد.

مطالب پیشنهادی  پروژه دیتاسنتر مایکروسافت و OpenAI

چه میشود اگر تمامی خانه ها سیستم تشخیص زودهنگام سرطان داشتند؟ محقق جاشا اسمیت توضیح می دهد “هشداردهنده سرطان نانو بیو تکنولوژی” را که اثر بیماری هارا در نشانگر های زیستی مخصوصی که اگزوزوم می نامند، جستجو میکند. در این سخنرانی تفکر رو به جلو و رویای خود را به میان می گذارد که چگونه ممکن است تحولی در تشخیص سرطان و در نهایت نجات زندگی ها داشته باشم.

 

 

مطالب بیشتر

ویدئوهای بیشتر

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

توسعه تجارت الکترونیک و نظام توزیع عادلانه کالا

ی شهریور 3 , 1398
توسعه تجارت الکترونیک
//

شاید برای شما جالب باشد