صندوق نوآوری و شکوفایی به زنجیره تولید در صنایع غیر دانش‌بنیان توجه کند

     تاریخ آخرین ویرایش :   5 شهریور 1398       10 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در شهرک‌های صنعتی  حجم انبوهی از مشکلات وجود دارد که باید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به رفع آنها اقدام کند.

مدیر مالی و تامین سرمایه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: از صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست داریم که زنجیره تولید در صنایع و شرکت‌های صنعتی نیز دیده شود تا در صورت دانش‌بنیان نبودن بتوانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.
فرشاد کهیاری روز دوشنبه در بازدید رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از شهرک صنعتی پرند با اشاره به اینکه داخل شهرک‌های صنعتی تنها هستیم، افزود: ما در شهرک‌های صنعتی با حجم انبوهی از مشکلات مواجه‌ایم که باید به تنهایی نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
وی با انتقاد از این روند اظهار داشت: این امر بسیار خطرناک است چرا که موجب می‌شود تا سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در بخش‌های صنعتی کشور سرمایه‌گذاری کنند به دلیل انتشار اخباری مبنی بر غیر فعال بودن واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی از سرمایه‌ گذاری منصرف شوند.
وی ادامه داد: ما نمی‌دانیم این نوع اقدامات سهوی است یا عمدی، این در حالی است که اگر در جامعه گام‌های موثری در حوزه صنعت برداشته شود دیده نمی‌شود اما درباره شکست‌ها صحبت‌های زیادی می‌شود.
کهیاری گفت: در شهرک‌های صنعتی کشور واحدهای فعال و غیرفعال و شرکت‌های موفق و ناموفق وجود دارد ضمن آنکه برخی از واحدهای مستقر در این شهرک‌ها پیر و فرسوده شده‌اند که قادر به ادامه حیات خود نیستند و به طور طبیعی از چرخه فعالیت باز می‌مانند، این امر مختص شهرک‌های صنعتی ایران نمی‌شود بلکه مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که در کشور آمریکا ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی تا پایان ۳ سال از بین می‌روند و این به معنای عدم فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی نیست.
وی با بیان این‌که امسال با عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، اضافه کرد: با توجه به این نامگذاری این سوال مطرح می‌شود که کدام یک از بانک‌های کشور رویکرد جداگانه‌ای برای توسعه صنعتی در نظر گرفته‌اند البته در این بین بانک مرکزی تلاش‌های زیادی در این راستا داشته است.
کهیاری با اشاره به اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: صندوق باید زنجیره تولید را در نظر بگیرد، چرا که واحدهای کوچک و غیرصنعتی در ادامه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ موثر هستند از این رو لازم است تا صندوق به این دسته از شرکت‌ها که حتی دانش‌بنیان نیستند توجه داشته باشد.
منبع : ایستنا
مطالب پیشنهادی  قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

آپدیت اندروید ۱۰ برای سامسونگ

س شهریور 5 , 1398
آپدیت اندروید ۱۰ برای سامسونگ
//

شاید برای شما جالب باشد