درمان افسردگی با کمک هدست Flow

     تاریخ آخرین ویرایش :   13 شهریور 1398       39 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبر آی‎سی‎تی – کمپانی Flow  به تکنولوژی درمان افسردگی با کمک هدست  با تحریک نورون‌ها به کمک جریان الکتریکی مداوم دست یافته است.

هدست Flow تا اندازه‌ای شبیه به نسخه کوچک شده هدست واقعیت مجازی است با این تفاوت که قسمت سفید و مقعر آن روی پیشانی فرد قرار می گیرد.به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، کمپانی فناوری‌های پزشکی Flow در سال 2016 تاسیس شد و در حال حاضر مقر اصلی آن در کشور سوئد است. دنیل منسون به عنوان مدیر ارشد اجرایی این کمپانی بعد از ارائه تز فوق لیسانس خود در رابطه با فناوری تحریک کننده مغز این کمپانی را تاسیس کرد و سال‌ها تجربه خود در زمینه رابطه میان نرم‌افزار و روان شناسی را در آن پیاده سازی کرد.

هدست Flow تا اندازه‌ای شبیه به نسخه کوچک شده هدست واقعیت مجازی است با این تفاوت که قسمت سفید و مقعر آن روی پیشانی فرد قرار می گیرد. از انجایی که پوست انسان به جریان‌های الکتریکی مستقیم به درستی پاسخ نمی‌دهد پس جعبه‌ای از پدهای پارچه‌ای یک بار مصرف برای قرارگیری بین پوست فرد و پدهای ساکشن این هدست به همراه آن ارائه می‌شود.

درمان افسردگی با کمک هدست در طی 18 جلسه به مدت 6 هفته به طول می‌انجامد و طول مدت هر جلسه 30 دقیقه است. این هدست در همکاری با نرم‌افزاری کار می‌کند که اطلاعاتی را در رابطه با افسردگی به کاربر ارائه میکند و تغییراتی در سبک زندگی فرد از قبیل تغییر در رژیم غذایی، عادات ورزشی، بهداشت خواب و مدیتیشن را به او پیشنهاد می‌دهد.

مطالب پیشنهادی  محافظت از کودکان در برابر خطرات اینترنت

 

درمان افسردگی با کمک هدست

البته بسیاری از افراد به استفاده از شوک‌تراپی توسط خود بیمار خوش‌بین نیستند اما بهتر است بدانید که در حال حاضر روش های درمانی ویزه ای وجود دارند که از چنین فناوری‌ای برای بهبود بیماری‌های روحی استفاده می‌کنند. این درمان یک روش غیرتهاجمی تحریک کننده مغز با جریان‌های ضعیف الکتریکی با استفاده از الکترودهایی است که از طریق باتری تامین نیرو می‌شوند.

در وب سایت Flow آمده است که:« افراد مبتلا به افسردگی اغلب در ناحیه قدامی سمت چپ مغز خود فعالیت کمتری دارند. این هدست با ارسال سیگنال الکتریکی ضعیفی نوروها را فعال کرده و فعالیت لوب قدامی را مجددا متوازن می‌کند. این دستگاه بر اساس فناوری تحریک کننده مطالعه شده‌ای به نام Transcranial Direct Current Stimulation  است که در تحقیقات بالینی نشان داده است که می‌تواند به طرزی قابل اعتماد علاوم افسردگی را بهبود ببخشد.»

سایر اخبار مرتبط را از اینجا پیگیری کنید

خبر آی‌سی‌تیخبر آی‎سی‎تی ( khabarict ) اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

استراتژی های SEO و تاثیر شگفت انگیز آن در افزایش درآمد

س شهریور 12 , 1398
استراتژی های SEO
//

شاید برای شما جالب باشد