اپلیکیشنی که از طریق صدا، تشخیص ویروس کرونا را انجام می دهد

     تاریخ آخرین ویرایش :   19 فروردین 1399       37 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

خبر آی‌سی‌تی – اپلیکیشن Covid19 Sounds دانشگاه کمبریج از طریق صدا، تشخیص ویروس کرونا را انجام می دهد. این اپلیکیشن از کاربران می‌خواهد تا صدای دم و بازدم، سرفه و صدای خود هنگام خواندن جمله «امیدوارم اطلاعات من به کنترل پاندمیک ویروس کمک کند» را ثبت کنند.

محققان اپلیکیشنی ساخته‌اند تا با جمع‌آوری صدای صحبت کردن و سرفه افراد ابتلا به ویروس کرونا در مراحل اولیه بیماری را شناسایی کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، محققان به دنبال راهی برای تشخیص ویروس کرونا از روی صدای سرفه فرد یا حتی صدای آنان هستند. در همین راستا اپلیکیشنی برای جمع آوری اصوات ضبط شده افراد ساخته‌اند.

برای استفاده از اپلیکیشن ابتدا از کاربران پرسیده می‌شود طی ۱۴ روز قبل به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند یا خیر و اینکه آیا آنها در بیمارستان هستند یا خیر. البته محققان اشاره کرده‌اند هم اکنون هیچ راهی برای تایید اطلاعاتی که کاربران ثبت می‌کنند وجود ندارد. علاوه بر این از کاربران درباره سن، جنسیت، وضعیت سلامت، علائم و سیگاری بودن یا نبودن آنها سوالاتی پرسیده می‌شود.

اطلاعات مذکور در سرورهای دانشگاه جمع‌آوری می‌شود و از آن برای توسعه الگوریتم‌های ماشین یادگیری جهت شناسایی خودکار کووید ۱۹ استفاده می‌شود.

سیسیلیا ماسکولو رهبر این تحقیق در دانشگاه کمبریج می‌گوید: فعالیت‌ها درباره قابلیت های تشخیص بیماری است. امیدواریم با گذر زمان و جمع آوری اطلاعات کافی بتوانیم با استفاده از صدای صحبت کردن یا سرفه فرد، ابتلا به ویروس کرونا را در مراحل اولیه شناسایی کنیم.

مطالب پیشنهادی  درمان سرطان با استفاده از تحقیقات اندام‌واره‌ها در فضا

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

کرونا و توسعه تجارت الکترونیک در ایران

س فروردین 19 , 1399
توسعه تجارت الکترونیک در ایران
//

شاید برای شما جالب باشد