حرکت پرشتاب به سوی سکوی تجارت الکترونیک پست

     تاریخ آخرین ویرایش :   16 تیر 1399       5 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

خبرآی‌سی‌تی – حرکت پرشتاب به سوی سکوی تجارت الکترونیک پست – پست اصفهان در ارزیابی عملکرد سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم شد. این استان همواره از واحدهای اجرایی پیشرو و صدر جدولی است. از آنجاییکه کسب این موفقیت حاصل مجموعه‌ای از اقداماتی است که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها در همسویی بیشتر با اهداف شبکه باشد، گفت و گویی داشتیم با حمید باقری مدیر کل پست اصفهان تا دلایل کسب این موفقیت را جویا شویم.

به گزارش خبرآی‌سی‌تی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، مدیر کل پست اصفهان ارزیابی مستمر واحدهای اجرایی و تعامل و همفکری را از عوامل اصلی موفقیت این استان عنوان کرد و افزود: باور به فعل خواستن توانستن است در میان همکاران و انجام فرایندهای پستی به صورت کار تیمی و گروهی از دیگر دلایل این موفقیت است.

حمید باقری با اشاره به همسویی پست اصفهان با اهداف و برنامه‌های راهبردی شبکه در توسعه تجارت الکترونیک، گفت: با توجه به اینکه در استان اصفهان بیش از ۸۰ شهرک صنعتی، شش هزار واحد تولیدی و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی در حوزه خرده فروشی و ارائه خدمات فعال است. این کسب و کارها در نبود پلت فرم‌های ارائه خدمات تجارت الکترونیک، برخلاف اصول تجارت الکترونیک، مجبور به فروش محصولات خود از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها شدند.

به گفته وی، از سوی دیگر، پس از ورود دیجی کالا به عرصه ارائه خدمات مارکت پِلِیس (بستری است که امکان خرید کاربر را از چندین تامین‌کنندهٔ متفاوت بوجود می‌آورد) بخش زیادی از تامین کنندگان کالا به سمت این بستر مهاجرت کردند که به دلیل ارائه خدمات لجستیک توسط دیجی کالا، بخشی از ترافیک این مرسولات نیز از پست خارج شد. به همین دلیل، ایجاد سکوی تجارت الکترونیک در پست امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید، زیرا که نیاز بخش زیادی از کسب وکارها به دریافت این نوع خدمات سوق پیدا کرده است.

مطالب پیشنهادی  قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا

او همچنین از همسویی پست اصفهان با ارائه خدمات در این بستر گفت و افزود: ما در پروژه شتابدهی به دنبال جذب استارتاپ‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک با هدف ارائه خدمات ۳۶۰ درجه به تامین کنندگان کالا و خرده فروشان هستیم. علاوه بر این، جذب بخشی از محصولات تولید کنندگان به منظور عرضه در بازار تجارت الکترونیک و ارائه سرویس فروش مستقیم از دیگر اهداف است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار پست در وقوع بحران‌ها و کمک به مدیریت بهینه شهری، اظهار داشت: نگاهی به وضعیت عملکردی تجارت الکترونیک در استان اصفهان به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد، این استان نقش بی‌بدیلی در کاهش ترددها داشته است. به طوریکه در اسفند ماه سال ۹۸ و سه ماهه نخست سال۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، آمار ترافیک مرسوله‌های پستی خرید اینترنتی پیش ۱۷۰ درصد افزایش داشت.

او اقدامات موثر در این رابطه را راه اندازی سرویس پست سیار، سرویس تعویض و تمدید دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی، توزیع سیم کارت‌های سرپرست خانوار، برگزاری مسابقه فرهنگی نامه نگاری به مدافعان سلامت بین دانش آموزان استان و ارائه خدمت در برخی واحد‌ها تا پاسی از شب عنوان کرد.

باقری در ادامه به ظرفیت‌های پست اصفهان اشاره کرد و افزود: تلاش شده است با برگزاری نشست‌ها و جلسات کارشناسی با سایر دستگاه‌ها، نسبت به احصای خدمات و تدوین فرآیندهای اجرایی و ارائه خدمات قابل برون سپاری اقدام شود.

وی برنامه‌های آتی پست اصفهان به منظور ارتقا وضعیت موجود را شامل توانمند سازی و افزایش بهره وری نیروی انسانی و سازمانی با آموزش‌های مناسب، ارتقای کیفیت خدمات و جلب اعتماد مردم به شبکه پستی از طریق خدمت رسانی با کیفیت مطلوب، تعامل با بخش خصوصی و توجه به نیازهای ذینفعان و تولید سرویس‌های جدید مبتنی بر استفاده از فناوری اطلاعات و دارای ارزش افزوده و افزایش شخصیت سازمانی پست در جامعه و ادامه ارزیابی مستمر ماهانه و مدیریت هزینه‌ها ذکر کرد.

مطالب پیشنهادی  قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا

باقری اقدامات موثر در ارستای سکوداری را شامل تولید و توسعه سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی و ارائه خدمات مورد نیاز به مشتریان، تولید محتوا برای معرفی کالاها، ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال به صورت علمی در همه حوزه‌ها و همچنین ارائه مدل‌های مختلف فروش از جمله کال سنتر، فروشگاه تلویزیونی و سایر مدل‌های فروش و خدمات بسته بندی و ارسال پستی عنوان کرد که می‌تواند بخشی از زنجیره ارزش تجارت الکترونیک را فراهم کند.

مدیر کل پست اصفهان در ادامه، بازسازی شبکه حمل و نقل، تقویت زیر ساخت‌های توزیع و خطوط، رقابتی شدن نرخ‌ها در ارائه سرویس‌های مورد نیاز مشتریان، ساده سازی فرآیند خدمات دریافتی، شناسایی نیاز مشتریان و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان، امتیازات ویژه برای مشتریان انبوه، توجیه اقتصادی سرویس ارایه شده و ایجاد سامانه CRM قوی برای دریافت نقطه نظرات استفاده کننده از سرویس‌ها را راهکارهای پیشنهادی برای بهبود عملکرد شبکه عنوان کرد.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

مشکل بزرگ ویندوز 10

د تیر 16 , 1399
مشکل بزرگ ویندوز 10
//

شاید برای شما جالب باشد